ראשי / המגזין / סטריאו
IMG_1971

סטריאו

סטריאו

בין אם אתם אודיופילים ותיקים או חובבי סטריאו מתחילים ,בניית מערכת סטריאו היא מסע חווייתי ומתמשך .אנו  בפריק קונטרול שהוא בית אמיתי של סאונד מזמינים אותכם לצרף אותנו למסע שלכם. אצלנו תוכלו להנות  מאווירה משפחתית ומזמינה וכן להתרשם ממגוון עצום של מוצרים בכל רמות המחיר, החל ממוצרים איכותיים לכל כיס ועד למוצרי קצה נדירים וייחודיים. כמו כן בחנות קיימים שני חדרי האזנה ,חדר האזנה ראשי המטופל אקוסטית המאפשר לנו להבין את המיצוי המקסימלי של סאונד המוצר ללא התערבות החלל ובמקביל חדר האזנה משני המדמה סלון ביתי. בנוסף בחנות קיימים כל פתרונות האודיו הקיימים, כגון: אקוסטיקה, כבילה ,שיכוך ,טיפול חשמל מלא, מעמדי אודיו ועוד..

 

  • שתפו עם חבר
  • whatsapp
  • facebook
  • email

 מערכת סטריאו

מערכת דו ערוצית- שרשרת רכיבים שמורכבים מזוג רמקולים ,הגברה ,מקור(נגן- סטרימר ,פטיפון ,CD....) ,כבילה, טיפול חשמל ,והחלל האזנה שבו המערכת מנגנת.

התוצאה תהיה כמו החוליה הכי חלשה בשרשת, בכול מערכת שנבה חלל האזנה הוא חלק בלתי נפרד וחייב לקחת אותו בחשבון .

בניית מערכת סטריאו מאפס יכולה להיות חוויה מתגמלת ומרגשת עבור חובבי אודיו. עם זאת, זה דורש שיקול דעת וידע בכדי ליצור סינרגיה בין הרכיבים השונים על מנת למקסם את התוצאה.

 

 גורמי המפתח שיש לקחת בחשבון ואת השלבים שיש לבצע בעת בניית מערכת סטריאו בכדי להגיע למערכת המושלמת.

1. הגדרת  יעדים והתקציב :
לפני שיוצאים למסע של בניית מערכת סטריאו, חשוב להגדיר את המטרות והציפה. קביעת תקציב יעזור להנחות בבחירת הרכיבים המתאימים.

2. מחקר:
בניית מערכת סטריאו דורשת הבנה מוצקה של כל רכיבי אודיו ומשחק הגומלין ביניהם. ערכו מחקר מעמיק והשכילו את עצמכם לגבי פורמטי שמע שונים, רמקולים, מגברים, DACs ואקוסטיקה בחדר. פורומים , מגזיני אודיו וחוות דעת מומחים יכולים לספק תובנות חשובות ולעזור לך לקבל החלטות מושכלות ,והכי חשוב להגיע לחנות ולשבת כמה שעות ולהאזין .

3. בחירת רמקול:
אבן הפינה של כל מערכת סטריאו היא הרמקולים. קחו בחשבון גורמים כמו גודל, רגישות, טיפול בכוח ותגובת תדר בעת בחירת רמקולים. מומלץ לעשות אודישן לרמקולים שונים ולהשוות את מאפייני הצליל שלהם כדי למצוא את אלו המתאימים ביותר להעדפותיך. יש לקחת בחשבון גם את גודל החדר לבחירת הרמקול .

4.  מגבר ומקור:
המגבר ממלא תפקיד חיוני בהפעלת הרמקולים והנעת אות השמע.בחירת מגבר התואם את דרישות ההספק והתנגדות של הרמקולים . בנוסף יש לבחור את מקור השמע כגון נגן תקליטורים, פטיפון או סטרימר דיגיטלי, בהתבסס על מקורות השמע והפורמטים המועדפים עליך. שקול להוסיף ממיר דיגיטלי לאנלוגי (DAC) לאיכות שמע משופרת בסיגנל דיגיטלי.

5. כבלים וחיבורים:
בחירת כבלים וחיבורים באיכות גבוהה היא חיונית כדי להבטיח פגיעה מינימלית באות ולשמור על נאמנות השמע. השקיעו בכבלים התואמים לרמת המערכת, (כבלי רמקול ,XLR,RCA, חשמל....).

6. אקוסטיקה ומיקום החדר:
אופטימיזציה של סביבת ההאזנה שלך חיונית להשגת איכות הצליל הטובה ביותר, מיקום המערכת בהתאם לחלל נתון תוך התחשבות בצורכי הבית ריהוט מעברי יציאה....

בכדי למקסם את התוצאה ממולץ להזמין מודד על מנת לדגום את החדר בכדי לדעת כיצד לטפל בבעיית החלל (גודל ,זויות,ריהוט ,חלונות..).

בעיות אוקסיטקה מטפלים בהמצאות פנלים אקוסטיים כמו מפזרים, סופגים ומלכודות בס. 

7. טיפול חשמל:
כל המערכת מוזנת בדרך כלל מאותו לוח שמשרת את כל הבית מה שיכול לגרום להכניס רעשי חשמל לתוך האלקטרוניה שלנו ,ישנם מספר דרכים לטפל בבעיה

  • ההזנה נפרדת למערכת.
  • שימוש בכבל יעודי .
  • משככי חשמל .

בניית מערכת סטריאו היא תהליך מתמשך של כווננונים ושדרוגים.

8. הצבת הרמקולים בחלל:

שינוי מיקום הרמקולים בחלל האזנה משפיע באופן ישיר על גודל הבמה פוקס , ההחזרים שנוצרים בגל השני והשלישי  ומכאן גם שינוים טונאלים, בכדי לשפר עוד יותר את חווית ההאזנה שלך יש לחפש את הנק׳ האופטימלית.

סיכום:
בניית מערכת סטריאו דורשת מחקר, תכנון ושיקול דעת מדוקדק של רכיבים שונים כדי להשיג איכות סאונד יוצאת דופן . על ידי הגדרת מטרות,  בחירת רמקולים, מגברים ורכיבי מקור מתאימים, אופטימיזציה של אקוסטית החדר וכיוונון עדין של המערכת בחלל, תוכל ליצור חווית האזנה מותאמת להעדפותיך.

חבק את המסע של בניית מערכת הסטריאו שלך ותיהנה מהסיפוק של יצירת מערכת שתחייה את המוזיקה האהובה עליך.

אולי יעניין אתכם גם

whatsapp